Tempat menarik untuk beli barang elektronik di Jepun


Tempat Terbaik untuk Membeli Barangan Elektronik di Jepun - Khas buat anda yang meminati gajet dan barangan teknologi terkini, artikel Tempat Terbaik untuk Membeli Barangan Elektronik di Jepun ini adalah untuk anda. Teruskan bacaan.

Adakah anda merancang untuk pergi ke Jepun dan merancang untuk membeli elektronik atau alat terbaru yang terkini dan kebanyakan orang belum memilikinya? Sebagai sebuah negara paling maju dari segi teknologi di dunia, Jepun mempunyai teknologi terkini untuk dipasarkan dan dalam masa yang sama turut menjual elektronik yang anda sendiri tidak pernah nampak di mana-mana pun sebelum ini. Sebagai contoh, alat seperti penceramah yang terbuat dari kadbod, kerusi urut khas, pembersih lilin telinga, dan pancuran mandi Jepun yang boleh membersihkan diri anda tanpa menggunakan air. Peralatan elektronik dan komputer keluaran Jepun cenderung lebih murah daripada mana-mana negara lain di dunia. Sebagai contoh, komputer riba adalah 40% lebih murah daripada mana-mana negara lain. Cuma yang menjadi masalah bagi pelancong ke Jepun adalah tidak ramai tahu tempat untuk membeli barang-barang sedemikian.

Usah risau, berikut admin Tempat Menarik kongsikan senarai tempat terbaik untuk anda membeli barang dan alatan berkaitan elektronik di Jepun:

Yodobashi Camera

Kedai ini menjual komputer rumah, komputer riba yang paling canggih di Jepun, kamera, stereo dan pembesar suara. Mereka adalah kedai runcit elektronik terbesar di Jepun, dan dikenali terutamanya di cawangan-cawangan mereka di Akihabara, Chiba, Shinjuku, Kyoto dan Osaka.

Alamat: 1-1, Kandahanaokacho, Chiyoda-ku, Tokyo
TEL: + 81-3-5209-1010
Waktu Operasi (Hari Urip): 09:30 - 22:00
Waktu Operasi (Sabtu, Minggu, Cuti): 09:30 - 22:00
Hari Tertutup: Dibuka 365 hari
Akses (Stesen terdekat): 1 minit berjalan kaki dari Stesen Akihabara JR, Line Metro Hibiya Tokyo dan Tsukuba Express

LAOX

LAOX adalah kedai elektronik terbesar di Akihabara. Ia mempunyai 7 tingkat dengan barangan elektronik dan terletak di seberang jalan di stesen kereta bawah tanah Akihabara. Anda pada dasarnya boleh membeli segala-galanya dari sini, dari cenderamata, anime, senjata tiruan, senapang udara hinggalah ke barangan komputer dan alat elektronik.

Alamat: Laox 5F 1-2-9 Sotokanda, Chiyoda-ku,
TEL: + 81-90-6488-7635
Waktu Operasi (Hari Biasa): 10:00 - 19:00
Waktu Operasi (Sabtu, Minggu, Cuti): 10:00 - 19:00
Akses (Stesen terdekat): Stesen JR Akihabara, Stesen Akihabara di Hibiya Line Tokyo Metro

Aso Bit City

Aso Bit City adalah kedai khusus hobi yang dikendalikan oleh LAOX, kedai rantaian bebas cukai yang besar. Tempat ini juga terletak di Akihabara di mana tempat ini mempunyai koleksi video terbesar untuk dijual. Jika anda seorang penggemar permainan video, tempat ini lebih murah daripada kedai elektronik dan permainan video biasa di sekitar kawasan tersebut. Selain itu, jika anda ingin membeli aksesori untuk konsol permainan video anda, tempat ini ada menjual aksesori paling 'rare' atau paling jarang didapati.

Bic Camera

Bic Camera Inc adalah rantaian peruncit elektronik pengguna di Jepun. Pada masa ini, ia mempunyai 41 kedai di Jepun. Kedai utamanya terletak di Ikebukuro. Tempat ini adalah salah satu tempat terbaik untuk membeli kamera dan aksesori yang berkaitan. Ia juga mempunyai pelbagai barangan elektronik lain seperti mesin basuh, penyelaras chime pintu, barangan mandi serbaguna, telefon bimbit dan aksesori. Tempat ini adalah tempat yang baik untuk mendapatkan tawaran kerana mereka mempunyai banyak item untuk jualan dengan harga diskaun.

Alamat: 1-41-5, Higashiikebukuro, Toshima-ku, Tokyo
TEL: + 81-3-5396-1111
Waktu Operasi (Hari Biasa): 10:00 - 22:00
Waktu Operasi (Sabtu, Minggu, Cuti): 10:00 - 22:00
Akses (Stesen terdekat): JR Yamanote-Line / Saikyo-Line, TokyoMetro Yurakucho-Line / Marunouchi-Line / Fukutoshin-Line, Seibu Ikebukuro-Line, Tobu Tojo-Line Get Off at Ikebukuro Station

Post a Comment

0 Comments